PARTEYYYY!

Det blir ett tidsinställt inlägg såhär mitt på kvällen ;) Tror väl inte att någon sitter inne och ugglar framför datan just nu men ändå. Jag lär väl antagligen vara ute med massa nu vid den här tiden så jag vill bara önska alla en trevlig valbrog och ha så kuligt!

P.I.M.P


VÄÄRLDENS SÖTASTE


MATCH

Gissa när jag vaknade imorse? Jo vid 08.30 -.- Kul att man kan sova ut när man väl vill.. Hur som helst, jag har inte hunnit göra så mycke just nu eftersom att klockan inte är så mycke mend e jag har hunnit göra är att äta frukost dusha och fixa mig lite. Snart ska jag möta upp Amanda och sen drar vi ner till Bolinder och kollar när tjejerna har match och sen blir det att fixa lite grejor ;) Kvällen är fortfarande oplanerad och de är inte lång tid kvar.. Det vi vet än så länge är vilka vi ska vara med och att vi ska träffa folk senare på kvällen men vi får väl se vad som händer innan de. Jag ska nog ta med min kamera till Bolinder så det blir lite bilder och självklart ikväll också. Men nu har jag inget mer att skriva förutom att de kommer rega mella 2 och 4 så de är ju roligt? Aja skriver sen. Bye!

AV NÅGON KONSTIG ANLEDNING..

..så har jag gått från att tycka de är skit fult med jumpsuit till att de är skit snyggt..?
Jag skulel nog aldrig passa i sånt men tycker de är skit snyggt när andra har de och speciellt när dom matchar skärpet med skorna ;)


SNYGGT FRÅN VICTORIA´S SECRET


A FACT OF LIFE: AFTER MONDAY AND TUESDAY EVEN THE CALENDER SAYS W T F..

Tjuuu!
Den här fredan har varit den lugnaste på ett bra tag.
Började min freda med att ligga i soffan och ha skit ont i magen -.- och sen somna. Sen gå till centrum och möta upp Alan och Hanad med Amanda, efter de drog vi till gården där vi mötte Nadwo, Ida, Amani och Hiba så vi va där en stund. Sen har vi bara luffat runt, gick till ulv och träffade fler där.
Nu ska jag nog hitta nån bra film och sen sova och se fram emot imorn ;) Kanske kommer till inlägg senare, bye.

..



Lägger in en frågestund och förväntar mig antingen 0 eller 2 frågor (som vanligt haha..) men får väl se hur de går nu. Jag kommer svara på söndag, enjoy!

IT´S TIME TO SLEEP!

Nej men tjenare!
Försöker ringa min mamma för jag vill att hon ska köpa hem B&J till mig men hon svarar inte :'( jag få nöja mig med vatten.. Nej men jag måste få tag på henne för jag fick nåt ryck :p
Dagen har varit ganska skön och den gick snabbt. Började 08.20 så de va bara att hoppa ut sängen och fixa sig direkt,(vilket inte händer ofta). Sen va de läsning på morgonen *snark* och de hände en liten rolig grej som jag inte vill skriva här haha.. Men jag ska inte sitta och skriva om alla mina lektioner, sista lektionen hade vi prov iallafall och de gick bra :D De va mycke lättare än jag trodde de skulle vara och alla blev typ klara på max 20 min, men nu orkar jag inte skriva mer utan jag ska gå och sova en stund och sen komma på nåt som man kan göra ikväll. Bye!

OUTFIT

 

Lite random bild bara..

Tröja - Ingen aning

Jeans - SALT

Halsband - Fick när jag fyllde år


HAHA BÄSTA!


LITE RANDOM BILDER IGEN




NÅT ENKELT

Kände för att byta header så jag gjorde nåt enkelt bara.
Vad tycker ni? :)

NÅT ENKELT

Kände för att byta header så jag gjorde nåt enkelt bara.
Vad tycker ni? :)

BIG BROTHER!!

Jag, Amanda och Therese ska se Big Brother finalen den 5 juni.
Längtar!!!!


RANDOM BILDER

'

Snygg pose á la skrutt..

Och mina söta påskkärringar Gordon och Leia :D

 


RUMPNISSE HÄR

Hade ingenting att skriva som rubrik så de blev det här ;)
För första gången på jag vet inte hur länge lyckades jag komma upp ur sängen prick 7 *woho* så jag gick till skolan vid kvart över 8 för atts en kolla på Wallstreet 2 med alla nior.
Efter filmen va de bara två lektioner och sen slutade alla, satt på gården ett tag efter de (som vanligt)
Men sen kom jag hem och åt kycklingsallad och somnade till Baksmällan.
snart kommer Therese hit och jag orkar inte skriva mer, bye!

Och så här glada va vi på gården igår ;)


TISDAG

Min rubrik suger men jag kom inte på nåt annat..
Dagenhar varit sådär som dom flesta skoldagarna, de va lite segt att komma upp bara efter en vecka med sovmorgon :p
Sen på hemmkunskapen gjorde vi tortillas med kyckling egen sås, mvg till oss! Ja tack ;)
Sen ringde min madre mig och sa att hon va och köpte grejer hem så hon köpte en filt till mig på engång and i loooove it! Myys.
Men nu måste jag dra ska möta Amanda och Therese för att åka och sola, adios!

Smurf!


MIN MAMMA ÄR HEMMA!!!!!!

Hello!
Imorse vid halv 8 vaknade jag av att det surrade någonstans i lägenheten och jag som får panik över vad det än är springer upp och letar efter det som låter.. Så efter 10 min hör jag hur det komemr från en burk på en hylla, så jag kolalr in och tror ni inte att det ligegr en getin där! Jag trodde att jag skulle dö, haha! Så jag la burken på balkongen och nu ligger en halvdöd geting ute på min balkong och jag tänker inte gå ut dit!
Men hur som helst igår va jag Cornelia, Therese och Amanda vid kallhällsbadet och solade i över 3 timmar.
Vi hade med oss sallad och jag hade min efterlängtade kebabsallad :D Sen efter det gick vi hem till Therese och åt tacos och satt på hennes balkong, så efter ett tag kom Gianella dit. Sen lite senare åkte vi till sumpan och gjorde lite stuffs ;)  Sen lite senare mötte vi Filip och Hanad så vi gick hem till Therese med dom. Sen gick vi hem vid halv 1.
Nu blev de en bok.. Nu måste jag skynda mig för jag ska slänga lite grejer och sen följa med amanda ut med the dogs, bye!

NÅGRA BILDER FRÅN I FREDAS OCH IDAG





Idag






Dom två sista bilderna är från Cornelia

HERREGUD!

Vad fan gör jag? hahahah ser ut som en jävla wannabe "fjortispose" -.-

Btw de va förra året i maj och jag säger bara .....................

TAR NÅGRA BILDER FRÅN THERESE


GÅRDAGEN

Okej vart ska jag börja..? Jag hade så jävla kul igår! De va nog roligaste festen på länge :p Min dag började att åka hem till gammel (min gammelmormor) och nej de är inte hemskt att kalla henne de hon kom på de! Men så vi va där och åt påsklunch vilket va min frukost.. Sen kom jag hem fixade lite grejer och hann inte äta, sen gick vi till översjön och jag orkar inte skriva alla som va där för de va ganska många. Sen efter att ha varit där ett tag gick alla hem till Anton, jag hade längtat skit mycke till igår så de va verkligen nåt att längta till. Jag har massa bilder men min sladd är hemma Amanda men jag lägger in dom sen. Bye!

TJUU

Vaknade för en stund sen så jag har suttit på min balkong en stund och solat ;) Nu ska jag hem till Amanda och äta frukost för jag sov hemma inatt mådde inte så bra.. Sen vid 1 ska jag Amanda och Therese in till stan och köpa jorgubbar och sätta oss nåonstans där inne. Men nu måste jag skynda mig kanske skriver ett inlägg när jag är där. Hejdå!

PICTURES

Och nej jag är inte vindögd!


BOOOOOOOOOOOOOORING!

Har inte skrivit på ett tag nu eftersom att jag bor hemma hos mando men jag ska bli lite bättre på de.
Dagen har varit ganska rolig hittils, har varit i stan med tjejgrppen och killgruppen och kolalt på 4D. Vi kollade på nån film om byggnader så stolarna gungade och de blåste och de sprutade vatten i ansiktet men som tur va hade man ju glasögonen på sig så sminket rann inte haha :p Kanske ska berätta om Amandas fest.
De började hemma hos amanda där de va tjejmidda, så vi va hemma hos henne och åt (nehe?) och lyssnade på musik och pratade ;) Sen lite senare gick vi ut så vi träffade några random personer som vi följde med och rökte vattenpipa, kvällen va mycke roligare än den låter för jag orkar inte skriva allt. Nu sitter jag Amanda och Therese hemma hos mig och dör av tråk.. Men vi ska försöka komma på nåt att göra, men nu blir de snart en bok så jag lägger upp bilder från amandas fest. bye!

LESO <3 TJOCKELIEEE.

Whazuuuuuppp, Therese här Emelies wingman. Hehehehehhee, jag är bäst. Måste sluta nu innan hon ser mig ouuupzie, hejdå sötisaar.

back in the daays

LESO <3 TJOCKELIEEE.

http://thereseadelid.blogg.se

Whazuuuuuppp, Therese här Emelies wingman. Hehehehehhee, jag är bäst. Måste sluta nu innan hon ser mig ouuupzie, hejdå sötisaar.

back in the daays

@ AMANDAS PLACE

Tjuuuu!
Har ju inte skrivit på ett tag men nu är jag tillbaka.. :p Igår blev det att gå till aborreberget och träffa folk så vi va där vid halv 10 ocg gick hem vid 1, sen efter de gick jag hem och sov. Än så länge så har jag vfärgat amandas hår och snart ska vi möta Therese och köpa jorgubbar och sätta oss någonstans där de är sol. Min mamma åkte upp till norrland imorse så från och med idag ska jag bo här hos Amanda :p Men jag skriver sen. BYe

Bjuder på en bild som jag knappt vet hur den ser ut eftersom att jag får solen i ögonen..


46 SAKER EN TJEJ VILL HA MEN INTE VÅGAR FRÅGA OM


1. Håll om henne runt midjan
2. Försök verkligen att prata med henne
3. Dela hemligheter med henne, men håll dem för dig själv
4. Erbjud henne din jacka om det är kyligt
5. Kyss henne långsamt
6. Krama henne mjukt
7. Håll om henne nära ditt bröst
8. Skratta med henne
9. Bjud ut henne någonstans
10. Umgås med hennes och dina vänner tillsammans
11. Ler hon vill hon att du ska le tillsammans med henne
12. Ta bilder med henne, en bild säger mer än tusen ord..
13. Låt henne sitta i ditt knä
14. När hon säger att hon älskar dig mer, förneka det. Hon vill höra att du älskar henne mest
15. När hennes vänner säger att de älskar henne mer. Förneka det, håll om henne hårt framför hennes vänner, det får henne att känna sig älskad
16. Lek med dina fingrar i hennes hår
17. Kyss henne då hon minst anar det
18. Krama henne bakifrån och håll om henne runt midjan
19. Berätta för henne hur vacker hon är
20. Berätta hur du känner för henne, hon vill höra det hur många gånger du än sagt det förr
21. Öppna dörren, följ henne fram till dörren/bilen. Hon känner sig trygg och du anses vara en gentleman
22. Berätta att hon är ditt allt – BARA om du verkligen menar det
23. Om du märker att något är fel, fråga. Förnekar hon det så höll bara om henne utan att säga ett ord. Hon förstår då att du alltid finns där, oavsett vad
24. Få henne att känna sig älskad
25. Kysser du henne framför andra tjejer, då inser hon att hon är den enda som betyder något i din närvaro
26. Det värsta som finns är om du ljuger för henne. Berätta sanningen, även fast den kan svida ibland
27. Behöver jag ens nämna att du INTE ska vara otrogen?
28. Ta henne till en plats hon verkligen gillar
29. Smsa eller ring henne på kvällen och berätta hur mycket du saknar henne
30. Se till att alltid finnas där för henne. Även om hon inte behöver det just då, så mår hon bättre av att veta att du finns för henne alla tider på dygnet
31. Håll henne tätt intill dig när det är kallt, då kan hon även hålla om dig
32. När du är ensam, håll henne nära och kyss henne
33. Kyss henne lätt på kinden eller i pannan (det kommer ge henne en vinkel av att du vill känna hennes läppar mot dina)
34. Även i filmer, lägg din arm om hennes axel och hon lägger automatiskt sitt huvud mot din axel. Luta upp hennes huvud och kyss henne
35. Lämna henne ALDRIG på skämt eller var arg på henne. Om hon är upprörd, trösta henne
36. När andra människor dissar henne, stå upp för henne
37. Titta henne djupt i ögonen och säg att du älskar henne
38. Lägg er och kolla på stjärnorna och låt henne vila sitt huvud på ditt bröst och låt henne lyssna på dina hjärtslag.
39. Se till att det är du som tar första steget och tar henne i handen när ni är i stan. Hon vet då att du inte skäms för att visa att hon är din!
40. Försök hålla om henne så länge som möjligt när du kramar henne
41. Ring eller smsa och berätta hur mycket hon betyder.
42. Trösta henne när hon gråter. Torka bort hennes tårar och håll henne tätt intill dig
43. Ta med henne på långa promenader på kvällarna
44. Påminn henne alltid hur mycket du älskar henne. Hon tröttnar aldrig på dina ord
45. Tjejerna kanske förnekar det, men de älskar när du kittlar dem!
46. Hon vill att du läst igenom hela denna listan och tagit åt dig det mesta. Tro mig!

GRYYYM!


I´M BACK!

Hellu!
Slutade 14.10 idag vilket va nice. På ratsen satt jag utanför skolan med massa och de kändes som sommar! Hade kunnat sitta där hur länge som helst :p Sen efter att ha suttit på gården en stund hade jag samtal med min lärare och min elevrapport va tom ;) Men ja så vid 5 gick vi till Boldiner och jag kom hem nu, och haha de va några skit kaxiga ungar där som skulle köra fotboll mot oss har inte garvat så mycke på länge för dom sa massa roliga grejer till alla :p Men så nu ska jag sitta här och sen blir de BB, kanske skriver nåt inlägg senare. Bye!

BLOGG LUST..

Hej har inte haft någon blogg lust och har fortfarande inte de men skriver imorn eller nåt. bye!

DAG 11 - OM JAG VANN EN MILJON

Om jag vann en miljon skulle jag shoppa!!! Så skulle jag åka utomlands och sen skulle jag spara mina pengar tills jag blir 18 och ska flytta hemifrån ;)


GINATRICOT

Kolla runt lite på Gina och hittade de här! ;)


BIO ÄR ETT MÅSTE!

 



BILDERNA KOM UPP NU ISTÄLLET

Ser ut som jag vet inte vad menmen.. Fick bild med dom iaf ;)


DAGEN/KVÄLLEN

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag ju fixat mitt rum idag ;) Så efter de mötte jag Amanda så gick vi ut med hennes hundar, sen mötte vi Therese så vi va ute ett tag. Sen gick jag och Amanda till centrum och mötte Khalid, Filip och Oskar så vi åkte till stan och kollade på Pato Pooh och Stor. Så efter de gick vi runt lite i stan så vi mötte Dessie, så jag och Amanda tog bild med henne och hennes kompisar :D Nu ska jag sitta här ett tag och kolla på Big Brother frå igår och bilderna från idag kommer ut imorn.

DAGENS BAJS!

Hej, dagen än så länge har fått mig att krypa.. Nej men jag har så jävla ont i ryggen! Har möblerat om i mitt rum så skulle jag bära ut mitt skrivbord och sen efter det flyttade jag på min säng och min rugg är död.. Men nu ser de bra ut i rummet ;) Sen efter påsklovet blir de att åka till chilli och köpa den efterlängtade filten, överkast, tv och några "pluppar" så att jag kan sätta upp hyllorna och spegeln sen är jag klaaaar! :D
Gårdagen va ganska rolig, va hemma hos Mats föräldrar med hela hans familj så vi spelade kort hela kvällen ;)
Sen gick jag ut och mötte massa orkar inte skriva namn, så vi luffade runt i kallhäll och stäket.
Idag måste vi göra nåt kuligt! Orkar inte vara i kallhäll.. Får hitt på nåt, men nu ska jag fixa mitt hår. Adios!

FRÅGOR

Namn: Emelie Vesterberg
Född i: Stockholm
Utmärkande drag: Inte så jätte lång men typ normalt, smal, mörkbrunt hår
Sällskapsspel du gillar att spela: Kort om de räknas som ett sällskapsspel
Om du fick välja fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt sovrum: Havet
Vad använder du för parfym: Brukar faktiskt inte använda parfym haha..
Vad har du på dig när du sover: Shorts och nån tröja
Vilka egenskaper gillar du med din mamma: Kan prata med henne om vad som helst och hon driver alltid med en ;) Älskar dig!
Vilka egenskaper har du ärvt efter dina föräldrar: Är väl mest lik min pappa så jag har väl ärvt utseendet och av min mamma har jag ärvt lite av utseendet men annars nog personligheten
Om du fick välja vilket kön du skulle födas som, vilket skulle du välja? Motivera: Tjej, jag trivs som jag har de nu och skulle inte vilja ändra på det, men de finns väl några saker som killarna gärna skulle kunna ta istället för oss tjejer :p
Om du fick döpa om dig själv vad skulle du vilja heta: Ingen aning kommer inte på nåt, Emelie är ju ändå mitt namn och så ska de vara.
Om ditt liv var en film, vilken skulle det vara och varför: Kärleksfilm! Haha "typiskt tjejer" men vem skulle inte vilja leva i de? :O Elelr typ animerad för dom är mest glada med lite problem som sen blir bra igen.
På en skala 1-10 hur snygg tycker du att du är: Tänker inte betygsätta mig själv!
På en skala 1-10 hur nöjd är du med ditt liv:
Vad tänker du på när du inte kan sova: För mycke
Du ritar när du pratar i telefon? Smiliisar och försöker göra en autograf och tro mig de ser inte så bra ut..

Du har en hemlighet som ingen annan vet? Jupp..
Du önskar att du var smalare? Nej!
Du kan spela piano? Nej
Du har snott pengar från dina föräldrar? ja..
Du har gått på bio ensam? Nej hahah!
Du gillar att bli fotograferad? Ibland jag har mina tillfällen :p

SMYCKEN




(Tryck på bilden för att komma till länken)


DONE!

Så nu är jag klar med det som ska göras ;) Så snart ska jag möta Amanda så ska vi gå ut och gå runt eller nåt för jag har skit tråkigt.. Sen senare så får jag väl kolla vad som kommer på 4:an -.- Aja nu ska jag ringa henne. Hedjå!

DAG 07 - MIN DRÖMRESA

Min drömresa är absolut att åka till västindien, har inte riktigt kommit på vilken ö än men där runt iaf ;)

MÅLARFÄRG..

Hej, kom hem för inte så längesen och har bara suttit här vid datan. Än så länge har dom bara spacklat väggarna och jag hoppas verkligen att dom blir klara imorn för jag orkar inte med att dom ska vara här på helgen när man vill sova.. Skoldagen har varit helt ok förutom att jag va på dåligt humör och lyckades ta ut de på amanda, sorry.. :p
Så snart kommer min mamma hem så vi ska sitta i mitt rum och kolla på nån film haha.. Sen blir de att plugga och skriva klart 2 uppgifter till imorn för då är de nationella..! Tror elelr hoppas att de går bra, de är i engelska och hörförståelse och de brukar inte vara så svårt men man vet aldrig. Nu ska jag nog skriva min lyricanalys. ByE!
Juste plus att jag råkade nudda listen med rumpan så jag fick målarfärg över hela mina mjukis!!!!..

DE ÄR SÅ KUL NÄR BOXEN INTE FUNKAR... -.-


TRÅK

Kom hem för en liten stund sen efter en promenad med Amanda och Therese.
Har varit i skolan idag som alla andra dagar va de roligt och tråkigt, sen efter skolan gick jag och Therese och hämtade hennes lillebror på dagis sen gick vi hem till henne. Så vi va hema hos henne och vi garvade så vi började gråta för hennes småsyskon gjorde så roliga saker haha, så söta! Menja så efter det gick vi och mötte amanda så det blev en promenad på nästan 3 tim :p Skönt men mina fötter va blöta för att snön har smält.. Nu ska jag kolla vad som går på tv annars blir de film. Tror inte de blir nån outfit den här veckan, och även om jag suger på att lägag upp de annars så gör jag de ibland och nu måste jag skynda mig varje morgon för att dom målar.. Men aja skriver imorn, hejduu!

Mangazzz!!!!!

Lite random bildr bara för att.. :p


JESSIE J - PRICE TAG


GOOD MORNING

Fast ändå inte.. Sov inte bra inatt jag vaknade minst 5 gånger.. Men hur som helst igår så va jag i skolan på dagen och de va väl som vanligt, sen efter skolan gick jag hem och fixade mitt rum, vardagsrum och kök för dom ska måla om så allt från vardagsrummet står i mitt rum -.- Sen det värsta är att jag vet inte när målarna kommer haha tänk om man är helt nyvaken så står dom i vardagsrummet och fixar.. Tragiskt! (mitt nya ord av nån anledning?)
Men sen mötte jag Amanda och Therese så gick vi en promenad med amandas hundar. Idag börjar jag 08.35 så jag måste börja gå om 10 min, jag lägger nog upp en outfit när jag kommer hem. Bye!

SENTIR

Dör en aning för smyckena!

(Så tryck på bilden för att komma till sidan)


DAG 6 - MITT SMINK

Hoppade över två dagar :p

Men jag använder inte så mycke de jag använder är eyeliner och mascara .

(tog bara några random bilder)

J BOOG - LET´S DO IT AGAIN


KLÄDER FRÅN NOVAQUEEN.SE OCH NELLY.COM

(Tryck på bildena för att komma till sidan)


2 FRÅGOR KVAR OCH ÄNDRING I GYMNASIEVALET

Hej, har suttit hela morgonen och skrivit på en uppsats inom biologi som ska vara inne imorn och jag har 2 frågor kvar ;)
Har också funderat på om jag verkligen vill bli stylist.. Jag tror inte jag vill styla folk hela dagarna, visst de skulle vara hur coolt som helst att få styla kändisar och veta att dom vill komam till mig och bli stylad. Men jag vill nog bli arkeolog, de jag tänekr på är alla sevärdigheter. Tänk att få åka utomlands och hitta massa gamla saker, det aknske inte låter så roligt men jag tycker de :p Så jag ska nog ändra lite på mitt gymnaseval.

STYLE BY TYRA

Skit snyggt örhänge! Vill du ha? Ja tack

Örhänget på bilden där man köper de sitter för högt upp, tycker jag. Men om man har de längst örat är de snyggt :p

(Tryck på bilden för att komma till sidan)


TO AMANDA'S PLACE!

Hellu!
Ska byta om sen dra till amanda där Leso är också. Får väl se om vi hittar på nåt ikväll annars komemr jag lägga mig i en snöhög och vänta till nästa helg..! Nu ska jag fixa mig lite, hedjåå!

DAG 3 - LÅTEN SOM FASTNAT PÅ


OUTFIT

Cardigan - H&M

Linne - GinaT

Tights - GinaT


FRÅN IGÅR


CENTRUM

Sitter hemma och lyssnar på music med amanda, snart ska vi ner till centrum och köpa saker till maten för nu är de min tur att laga till familjen ;) Jag ska göra schnitzel i baguette och grönsaker, får väl se hur de blir.. Jag lägger nog ut en outfit med mando också, ska lägag in några bilder från igår nu. Bye!

ÅNGEST

Tråkigaste början på en freda!!! Sitter hemma och ruttnar ska nog möta amanda och nadwo snart och sen khalid, får hoppas att fler komemr ut. Men jag orkar inte skriva för jag är .............!!! hejdå ;)

SAKNAR..

Saknar min småsykon..
Tog videon av Hanna

hahah! :p


DAG 2 - MINA BÄSTA VÄNNER

Jag har många väldigt bra vänner men mina allra bästa är Therese och Amanda ;)

!

OUTFIT

Grå tröja - Amandas

Pösigt linne - Kappahl

Byxor - Ingen aning

Haha min hand..


RSS 2.0